Notice
Recent Posts
Recent Comments
«   2024/04   »
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
Archives
Today
Total
관리 메뉴

Keep calm and code on

The Programmer's Oath 본문

기타

The Programmer's Oath

Sejong Park 2016. 7. 26. 18:42


    아래는 Robert C. Martin이 작성했던 글 http://blog.cleancoder.com/uncle-bob/2015/11/18/TheProgrammersOath.html 을 번역한 글입니다.



    컴퓨터 프로그래머로서 직업의 명예를 방어하고 보존하기 위해,

    나는 능력과 판단에 있어 최선을 다할것을 약속합니다.

    1. 나는 해로운 코드를 만들지 않을 것입니다.
    2. 나는 항상 최선을 다해서 코드를 작성할 것입니다. 구조적으로 또는 코딩단계에서 문제가 적응되는 것을 최대한 방어할 것입니다.
    3. 나는 각 배포코드 전부가 정상적으로 작동하는지를 확실, 신속, 반복 테스트를 통해서 모든 요소가 정상적으로 작동하는지 확인할 것입니다.
    4. 나는 작으며 최대한 많은 배포 가능한 코드를 만들어낼 것입니다. 이는 다른 이들의 작업에 영향을 주지 않도록 할 것입니다.
    5. 나는 모든 기회에서 두려움과 주저 없이 코드를 향상할 것입니다. 나는 절대로 코드를 악화시키지 않을 것입니다.
    6. 나는 나 자신과 다른 이들이 높은 생산성을 유지하도록 최선을 다할것 입니다. 만약 내가 생산성을 떨어뜨린다고 판단될 경우 작업을 멈춥니다.
    7. 나는 항상 다른 이들이 날 보완할 수 있도록 할 것입니다. 나 역시 다른 이들을 보완할 것입니다.
    8. 나는 정직하게 작업의 규모와 정밀도를 추정할 것입니다. 그리고 명확하지 않은 한 고객과 약속을 하지 않을 것입니다.
    9. 나는 장인으로서 배움을 절대 멈추지 않을 것입니다.

    원문

    In order to defend and preserve the honor of the profession of computer programmers,

    I Promise that, to the best of my ability and judgement:


    I will not produce harmful code.


    The code that I produce will always be my best work. I will not knowingly allow code that is defective either in behavior or structure to accumulate.


    I will produce, with each release, a quick, sure, and repeatable proof that every element of the code works as it should.


    I will make frequent, small, releases so that I do not impede the progress of others.


    I will fearlessly and relentlessly improve my creations at every opportunity. I will never degrade them.


    I will do all that I can to keep the productivity of myself, and others, as high as possible. I will do nothing that decreases that productivity.


    I will continuously ensure that others can cover for me, and that I can cover for them.


    I will produce estimates that are honest both in magnitude and precision. I will not make promises without certainty.


    I will never stop learning and improving my craft.


    Comments